Dagsutflykt

Veckan har som vanligt sprungit iväg, mycket att göra i skolan, leder till både morgnar och länga kvällar på biblioteket. Ganska mysigt, men ibland känner man att ett liv hade varit kul!

I lördags tog jag i alla fall ledigt, och åkte med Andrés till London över dagen. Inte sådär jättefint väder men ganska många plusgrader och inget regn, så det får man nog ändå vara nöjd med. Vi såg vaktbyte vid Buckingham Palace, åkte till Notting Hill och såg massor med  julgranar inhandlas vid Portobello Market, lukten av julgran är oslagbar! Vi åt Fish & Chips ur papper på en tvärgata till Portobello Road, vi tog en lååång promenad till Holland Park och fortstte sedan promenaden i parken. Vi gick lite mer och stannade för fika i närheten av ett vackert upplyst Harrods, vi gick ännu mer för att till slut avsluta dagen med mycket god pasta på en underbar italiensk restaurang. En mycket bra dag helt enkelt!

Natten var inte lika bra, jag har känt mig lite hängig sen i torsdags och åt ipren igår som nödproviant och kände mig helt okej när det var läggdags, tyvärr slutade iprenen verka nån gång där mitt i natten och jag vaknade med tokhög feber och kunde inte somna om. Lyckades sova två timmar på morgonen och febern gick ner lite. Denna söndag har därför spenderats mestadels i sängen med ett huvud som känns så igentäppt att jag tror att det på riktigt kommer sprängas inom en snar framtid. Det blir fler ipren och förhoppningsvis mycket sömn. Jag har absolut inte tid att vara sjuk nu sista veckan i skolan inför jul!

Imorgon är det ju Lucia också, jag har förslkt kolla om jag kan se det på Svt play men det verkar inte så, ska kolla imorn bitti också, det vore mysigt att få lite julstämning nu när det börjar närma sig!

Det verkar inte som att det blir så mycket jullov för mig, jag har alla mina tre tentor de tre första dagarna på terminen, den 10,11 och 12 januari, bra planering där!  Dessutom har jag två stora arbeten att lämna in de dagarna också! Jag åker tillbaka hit redan den 4 jan, och kommer behöva plugga många många timmar hemma. Men det är bara att se det som någpt mysigt, ska stänga in mig på mitt rum med en stor skål med lösgodis och sen är det bara att köra på.

Nu är det sängläge igen!
12 dagar kvar till julafton, sjukt! Vart tog hösten vägen!!


Snökaos

Oj, nu var det länge sen igen. Dagarna går så fort här att jag knappt hinner tänka.
Terminen närmar sig med stormsteg sitt slut, mest exams och inlämningar kvar nu, de är i och för sig inte förrän januari men det finns mycket att jobba med, och det vore väldigt skönt att slippa göra allt på jullovet.
Och GMAT närmar sig verkligen, det är ett exam som jag ska göra i London innan jag åker hem över jul för att kunna söka Mastersprogram till hösten. Jag har tyvärr bara förberett mig på mattedelen, det är många andra delar också framförallt skrivdelar, men jag hoppas att mina månader här i alla fall ska hjälpa mig lite med den biten!

Fick lite julkänslor här i förra veckan när det snöade, jag tror det kom nästan en decimeter, asiater och spanjorer var som galna, och som barn i leksaksaffär, fullt upp med snöbollskrig och annat :) Dessvärre tycker landet England inte lika mycket om snö, som sagt en decimeter snö och hela staden blev lamslagen. Skolan stängde mestadels i två dagar (Det snöade en natt ska tilläggas) och ett av mina gympass blev inställda!
Dessvärre (eller tur kanske om det här landet ska gå runt!) så blev det varmare i helgen så allt smälte bort och det spöregnade istället, inte jättekul i december! Dock är det lite kallare idag så jag hoppas på lite vinterväder.

Skolan är som vanligt, lektionerna börjar redan nu avta inför jul, mest lite återblickar på kurserna återstår, och som sagt exams! Som mest har jag två-timmars prov här, det är jag ju inte van vid så vi får se hur det går.

Tyvärr fias inte advent här av någon märklig anledning, jag saknar ljusstakarna och min fina julstjärna, tur att mamma har satt upp den i mitt fönster ändå! Jag kommer ju hem den 22 så jag kommer att kastas rakt in i julen, det ska bli riktigt mysigt! Och innan jag åker hem ska jag bo på hotell i London, själv!! I tre nätter, vet inte alls vad jag ska göra men det brukar ha en tendens att lösa sig i den stan!

Nu bär det iväg till min sista lektion för dagen, det känns alltid lika bra när måndagarna är slut.

Kram på er därhemma!

RSS 2.0