Tillbaka i England

Ja, så var julen slut. Och med det är det slut med snö, god hemlagad mat, gott bröd, stor säng, behaglig dusch, fint kök, stort rum, gamla vänner. Ja ni förstår, jag är tillbaka i Portsmouth. Och det känns ganska skönt. Förutom att jag gick upp 3 imorse. Idag blev det pluggledigt. Jag har istället städat, handlat, lagat lasagne och pastasallad och duschat. Eftermiddagen/kvällen ska fortsätta ungefär så, mentalt ladda upp för en veckas tungt plugg. Arbetena som ska in är i alla fall i stort sett klara så imorgon blir det nog en vända till biblioteket för att gå igenom alla föreläsningsunderlag. Ska bli skönt att få gjort tentorna. Då blir det ledigt i 12 dagar! :)

Här kändes det som vår när jag klev av tåget, solen sken sådär härligt och värmde faktiskt lite, det är ingen snö utan var istället blött på marken, men det luktade vår. Och faktiskt, fast jag inte känner riktigt att vintern ska vara över (eftersom jag fick bara knappa två veckor av den) så känns det som att om jag inte får svensk riktig snö så kan det lika gärna vara ingen snö alls. Lika bra det! Men att man möter engelsmän i T-shirt den 4 januari kommer alltid att förvåna mig. Varför?!

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund, en bra bok för en gångs skull, och försöka hålla ögonen öppna!

På återseende!


RSS 2.0