Ledsamt

Just nu känns det lite ledsamt. Efter en som vanligt rolig kväll på stans bästa dansställe och umgänge med världens bästa amerikaner blev det dags för det oundvikliga. Det var dags att säga hejdå till två killar som jag har kommit att tycka så mycket om, utan att veta om jag ens kommer att se dem igen. En oerhört märklig känsla och jag vill inte ens föreställa mig hur det kommer kännas att säga hejdå till mina tjejer. Speciellt en av de här killarna har jag kommit väldigt nära och han är bara fantastisk på alla sätt, riktigt kul och en väldigt bra kompis. Som tur är kommer han att vara i Barcelona i början på nästa år så jag funderar på att ta tillfället i akt att besöka denna mytomspunna stad och samtidigt passa på att träffa honom. Hade verkligen vart fantastiskt kul!
 
Konstigt det där hur man kan komma vissa personer så nära på bara några månader, vet inte vad det är. Delvis är det nog för att de är amerikaner, så väldigt öppna och trevliga. Och sen när man väl inser hur roligt man har tillsammans så blir det liksom mer än bara den där ytliga trevligheten. Hur som helst, jag kommer att sakna dem oerhört, och sakna allt kul som vi alltid har tillsammans, få som får mig att skratta så mycket! :)
 
Nu är det dags att sova, imorn ska jag kolla igenom min hemtenta en sista gång, lämna in den, lite fler avsked, träna, och sen blir det till att bara vara ledig!

Sista veckan

Nu är vi inne på den sista veckan, och mindre än två veckor kvar till jul, galet.
Mycket ska hinnas med här innan vi lämnar Chapel Hill. En hemtenta men sen är det bara roliga saker; shopping, matintag på diverse restauranger här i stan, fester och så vidare.
 
Det känns lite märkligt att jag på torsdag kommer att gå på min sista lektion någonsin, bara uppsatsen kvar sen. Fyra och ett halvt år av föreläsningar tar slut om två dagar. Vet inte vart tiden tog vägen men det har i alla fall varit både kul, slitigt och oerhört utvecklande. Jag har verkligen älskat mina lektioner här och lärt mig oerhört mycket och blivit väldigt inspirerad. Nu ser jag faktiskt fram emot att börja jobba, om jag bara slapp söka jobben!
 
På torsdag är det också Lucia. Det kommer kännas lite konstigt och det får mig att längta efter pepparkakor och lussebullar. Jag ska försöka gå upp riktigt tidigt så att det fortfarande är mörkt ute och sen äta frukost i sängen med datorn i knät. Inte samma som hemma, men ändå!
 
De senaste dagarna har rullat på som vanligt, och i lördags hade våra amerikanska vänner med det mest underbara huset julfest. Och delvis avskedningsfest för "the greatest exchange group to ever cross the border". :) Som jag kommer sakna dem, och alla andra här också såklart. Det var massor med folk från festen, både första och andraårs MBAs. Kvällens höjdpunkt var nog när jag lyckades slå Neil, min amerikanska kompis i beerpong, inte så populärt men kul för mig. Känns lite märkligt att man inte ens vet om man kommer träffa all de här människorna igen som man har kommit så nära. Mina fina utbytestjejer vet jag dock att jag kommer träffa, vi försöker redan nu planera in en Europaturné i sommar och vi är redan laddade. Det kommer bli grymt!
 
Insåg idag att På Spåret har börjat så jag tackar svtplay för att de väljer att sända avsnitten även här borta och idag har jag sett de två första avsnitten, fantastiskt!
 
Nu är det sängdags snart, imorn väntar ett tidigt träningspass och sen blir det hemtenta hela dagen!

Nedräkning

16 dagar tills jag sitter på planet som ska ta mig om inte hela vägen till så mot Stockholm. Känns märkligt. Och samtidigt spännande att komma hem igen. Men än är det mycket kul kvar här!
 
Helgen bjöd på lite av varje. I torsdags kväll så var vi på Legacy up, Karaoke. Typ som våran utklädnadsshow på gymnasiet där många av våra vänner klädde ut sig och framförde låtar. Oerhört kul!! Och partyt fortsatte på stans bästa dansställe, Kildare's. De spelar alltid superbra musik (i mitt tycke!) och det är alltid full fart på dansgolvet. Tyvärr så hade jag och Sara lektion hela fredagen så det blev relativt tidig hemgång.
 
I lördags var vi på Improv. teater. En av skådespelarna är lärare på skolan och därför var vi där och kollade. Hela teatern improviserades fram och alla skådespelare var verkligen duktiga. Har aldrig varit på något liknande men det var riktigt riktigt bra! Kvällen fortsatte med lite drinkar och sedan party på en av barerna. Träffade som vanligt massa härligt folk :)
 
Igår kväll var jag och några vänner bjudna till en av våra professorer från tidigare kurs på middag. Så icke-svenskt men hur trevligt som helst. Blandat med studenter och andra professorer och hur god mat som helst. Verkligen trevligt och de är så himla öppna som bjuder in elever hem till sig och vi hade en riktigt mysig kväll.
 
Den här veckan och nästa är de sista veckorna med lektioner. En hel del att göra men efter kurserna slutar så har jag bara en hemtenta att skriva så det känns ändå helt okej. Det blir några helt lediga dagar innan hemresa varav en kommer att spenderas med shopping. Idag var det 20 grader varmt här, riktigt skönt men det känns lite märkligt i december. Med alla bilder jag ser på snö och adventsmys så saknar jag svensk vinter lite, men det kommer jag väl få ångra när jag kommer hem. Hinner nog med tillräckligt av det! Och det får gärna inte vara för kallt när jag kommer hem eftersom jag insett att alla mina vinterkläder är i Stockholm!
 
Nu är det sovdags, imorn är schemat laddat med träning och plugg!

RSS 2.0