Tacopaj

De senaste dagarna har varit riktigt upptagna. I torsdags var det skola hela dagen och sen träning. Det blev utgång på kvällen, som vanligt på torsdagar. Det var ganska lite folk ute men riktigt kul ändå!
På grund av denna vardagsutgång tog jag sovmorgon på fredagen, det var riktigt skönt! Eftermiddagen ägnades dock mest åt plugg, jag kommer sakta men säkert framåt i allt som jag ligger efter med, och jag hoppas att jag i morgon kommer känna mig relativt i fas med allting.
Igår var jag även och kollade på min spanska och tyska vänner spela fotbollsmatch, inomhus men ändå kul att se lite fotboll. Blev erbjuden av domaren att vara linjeman men jag avböjde artigt men bestämt :)

Dagen har mest bjudit på lite plugg och så var jag en sväng till gymmet också. Det blev en thé dejt med en mycket trevlig spanjor också, en trevlig lördag helt enkelt. Och nu när klockan är cirka halv elva har jag precis ätit middag, jag börjar ta efter spanjorerna alltför mycket! :) Det var inte tänkt att det skulle bli så sent men jag bestämde mig för att svänga ihop en Tacopaj, och det var fantastiskt gott!! Och jag har nu matlådor för en hel evighet, perfekt när man pluggar och tränar mycket.

Annars är allt mest som vanligt här, inget jättespännande som händer, en mysig vardag full av aktiviteter och roliga människor, jag trivs mycket bra med det! Jag anpassar mig mer och mer till det engelska livet, till exempel så är det nu helt självklart vilket håll man ska titta åt först när man korsar gatan, och jag har börjat dricka kranvatten, i alla fall när jag tränar...

Nu ska jag snart gå och sova, ska försöka ha en effektiv dag imorgon, mycket ska hinnas med, och jag ska försöka se en del fotboll har jag tänkt, Liverpool-Chelsea ska försöka hinnas med och sen blir det Madrid derby hemma hos spanjorerna!!

Sov gott Sverige! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0