Helgen

Helgen har som alltid gått väldigt fort, undrar om morgondagen med sju timmars lektioner går lika fort?! Har varit en väldigt lugn helg, det behövde jag nog verkligen. Fredagen bjöd bara på lite mys i köket och tidig läggning, tidigt upp på lördagen för att plugga. Tog en promenad också där på förmiddagen och gick vilse, jösses vad borta jag var, trodde hela tiden att jag gick i rätt riktning men gatorna här svänger fantastiskt mycket vilket förmodligen bidrgo till att det blev som det blev, en längre och svettigare promenad än väntat. Uträttade lite ärenden på stan också, så som att köpa nässpray och framkalla lite kort. Jag är numera en flitig besökare av Boots pharmacy om jag säger så, jag har ett helt apotek här i mitt lilla rum. Igår eftermiddag gick jag och några spanska tjejer på bio, vi såg Eat Pray Love med Julia Roberts, bra film tyckte jag, lagom mysig en lördag eftermiddag. Jag var nog den som uppskattade filmen mest, förmodligen för att jag var den enda som helt förstod vad som sades på bioduken. Det där med att många av Europas länder på 2000-talet dubbar allt de ser på kommer för mig alltid att vara ett mysterium!
Väl hemma igen efter en promenad hem i Englands underbaraste väder, spöregn, så lagade jag en sen middag, stekte, vad det kändes som, tusen pannbiffar och stoppade i frysen. Smakar nästan som hemma!

Idag har dagen mestadels ägnat åt skolarbete, då jag insett att jag kommer få förhoppningsvis mycket besök under hösten så bör man ligga lite före i schemat, har försökt åstadkomma något som ska leda åt det hållet idag. Har lagat lite fler matlådor också, pastagratäng blev det idag, engelsmännen här är lite fundersamma, de äter ju nästan bara fryst färdigmat och tycker nog att jag är lite väl hälsosam som till och med äter sallad till min hemlagade middag!
Har satt upp korten jag framkallade också, och de som mamma skickade till mig från Arvids dop, så nu har det blivit lite mer hemtrevligt här i mitt lilla rum. Börjar trivas riktigt bra, förutom att brandlarmet häromdagen gick tre gånger och att jag inte kan sova på nätterna på grund av folk som springer och skriker i korridorerna och utanför mitt fönster. Troligtvis 18-åringarna :) Men jag försöker lära mig att sova med musik i öronen så det ska nog bli bättre.
Nu blir det bara lite sex and the city och sen tidigt i säng, har en jobbig dag framför mig imorn och förmodligen utgång på det, tuffa måndagar helt enkelt! Och min förkylning är fortfarande inte mycket bättre, jag hoppas kunna köra ett kortare träningspass imorn men jag har lite ont i halsen till och från så vi får se helt enkelt hur det blir.

Helgens klart bästa överraskning har dock varit att min älskade BECC har bokat en resa hit, hon kommer redan nu den 13 och stannar en hel vecka. Det blir London först några dagar där jag ska visa henne allt vad jag kommer på och sen ska vi hit några dagar för att se havet och klubbarna! Mycket kul ska det bli! Därav fullspäckad pluggvecka coming up.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0