Märkliga engelska företeelser

Sen jag kom hit har jag upptäckt en liten språkgrej som engelsmännen svänger sig med, de lägger till ett self när de pratar, jag har i alla fall aldrig hört detta fenomen förut, och jag gillar det, det är charmigt. Till exempel säger våra lärare väldigt mycket myself när de pratar om sig själva och när de frågar oss saker så säger de and what about yourself? Dessutom skickade en engelsk kille ett sms där det stod "I wanna see your hotself tonight" (inte till mig utan till min spanska kompis, som inte alls förstod innebörden och när jag försökte förklara tyckte hon att han va smått knäpp! haha) Det här är nog ett fenomen som jag ska försöka ta mig an, det är som sagt charmigt och väldigt inhemskt!

En annan mycket märklig sak, igår när vi var ute och festade så fick vi en stämpel i dörren, inte så konstigt utan snarare ganska vanligt och rimligt tänker ni, men det knepiga var vad som stod på stämpeln, "Choose Living Consciously" Välj att leva medvetet, enligt mig en mycket märklig sak att stämpla på folk som är ute och festar, men det blev en del skratt åt denna stämpel igår. Dock sitter den nu som berget på min arm! Så jag lär komma ihåg deras budord ett tag framöver.

Nu är det mat, och film, jag är mycket mycket trött och pluggineffektiv idag, så jag lägger ner helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0