Weekend coming up

Idag visar England upp sig från sin minst charmiga sida, det ösregnar ute. Därför har jag bestämt att jag inte ska gå ut på hela dagen utan istället ska jag gräva ner mig lite i mina skolböcker. Det har varit lite för mycket fest och förkylning på senaste tiden contra plugg och träning. Är fortfarande riktigt förkyld med mycket hosta så hittills har jag inte kunnat utnyttja mitt nya gym vilket är väldigt tråkigt, jag siktar på att komma igång där i nästa vecka.
Mitt schema lämnar en del luckor för träning, jag har lektioner på måndagar mellan 9 och 20 (med en del hål därimellan men ändå!) och två timmar på onsdagar. Annars är jag "ledig". Kom igång lite med pluggandet igår och ska fortsätta lite idag, det är inte jättemycket att göra tror jag men det finns väl alltid en del som ska läsas.
Och det verkar som att jag kommer få en himla massa besökare, vilket uppskattas väldigt mycket, så därför bör man nog försöka ligga lite före sitt schema.

Igår var vi på ERASMUS fest, fest för alla europeiska utbytesstudenter. Det var trevligt, lite mingel och så. Det värsta med hela kvällen var att de hade flaggor till alla så att man kunde se var alla kom ifrån (jag räknade att typ hela Spanien var där) men av nån mycket märklig anledning fanns det inga svenska flaggor till mig och Jacob. Vi såg både finska, norska och danska flaggan, diskriminering sa vi!!

Jag sover alldeles för lite för mitt eget bästa, det är alldeles för lyhört här och folk festar verkligen varje dag så det är inte helt lätt att sova, dessutom går brandlarmet här titt som tätt och vi måste utrymma hela huset och sen stå ute och frysa i ca 20 min. Senast var det två gånger igår, en gång på natten och en gång på kvällen. Inte alls en bra grej, men det är ju skönt att veta att larmet funkar. Och det luktar himla mycket målarfärg i mitt rum, inte heller helt kul men annars trivs jag rätt bra med mitt boende, hade inte klarat mer än en termin i det här huset dock, jag behöver min sömn...

Helgen bjuder mest på plugg ser det ut som, ska försöka ta en långpromenad, kanske gå på bio och laga lite mat. När man festar i veckorna blir det liksom inget man gör på helgen på samma sätt, upp och nervända världen! Eventuellt åker vi till Brighton på söndag, skolan anordnar nån trip dit, får se helt enkelt.

Nu ska jag återgå till mina skolböcker och försöka få något gjort!

Kommentarer
Postat av: Jacob

Det är ju inte så att man känner sig diskriminerad, utan mer att det är synd om de människor som kommit på vilka flaggor man skulle ha. Sverige är ju lika stort som två av de där tre länderna tillsammans... skämmigt!

2010-10-01 @ 18:34:38
URL: http://blog.liu.se/jacobwalfridsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0