Isle of Wight

Idag har vi varit på utflykt till Isle of Wight som ligger bara 10 minuter härifrån med nån slags snabbåt. Jag och Jacob, några av hans roomies och mitt spanska gäng hängde på ett tag. Vi hade en riktigt mysig dag, vi har gått och gått och gått, ätit lunch på mysig pub och varit så pass kulturella att vi besökt ett slott. Helengelsk dag skulle man kunna säga. Dock har jag åkt på en riktig förkylning som tyvärr inte mår bättre av denna utflykt. Men jag ska försöka sova tidigt och kurera mig med strepsil, ipren och te. Eftersom Portsmouth är en hamnstad och eftersom vi har varit på en ö idag finns det mycket vackert att ta kort på, nedan kommer lite exempel :) Jag skulle verkligen vilja åka till Isle of Wight nån gång på våren/sommaren, riktigt fina stränder och mysiga områden. Vi har förstås haft väldigt fint väder idag men dock väldigt kallt.

På ett torg bara några meter från där jag bor har de en storbildstv uppsatt, och när jag gick förbi idag så var BBC på och de pratade en massa om ett flygplan som tvingats nödlanda i Sverige, vad händer? Försökte kolla lite på Aftonbladet men det verkade inte som en av deras största nyheter, knäppt eftersom BBC visar det?!

Mycket inspirerad av min duktiga storebror som idag har sprungit Lidingöloppet ska jag nästa vecka sätta igång ordentligt med träningen, ska bara bli helt frisk först sen väntar det massor med roliga pass på mitt gym som verkligen ska bli kul att testa!

Nu blir det till att bädda ner sig och titta på sex and the city. (Det bästa jag har gjort var att ta med boxen hit!)

Isle of Wight:

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0