Lugnet före stormen

Här händer inte så mycket just nu, har ju varit ledig hela veckan och börjar längta till att vardagen kommer igång med skola och träning. Har bara blivit lite promenader, träning och småfix inför att skolan ska starta.

Igår var det meningen att vi skulle gå ut, vi gick först till en pub här i närheten och sen drog vi vidare till stället som var planen för kvällen. Där var det dock en så sjukt lång kö att vi kände för att gå vidare, dock kom vi inte så långt, vi gick och åt mat och sen begav jag mig hem. Känner mig inte så pigg, halsont och hängig idag, tråkigt.

Dagen bjuder i alla fall på en introduktion på gymmet, alla måste gå en sån för att få använda det så det är lika bra att få det gjort. Kvällen bjuder på houseparty här i vårt inte jättetrevliga kök men det ska ändå bli mysigt. Blir förmodligen en rätt lugn kväll för mig så jag inte blir sjuk på riktigt.

Har fått mitt schema också, eller ett tillfälligt, just nu ser det ut som jag bara har skola måndag och onsdag, och detta är bara fyra timmar i veckan, sjukt! Det ska dock tillkomma en kurs men den blir nog bara på två timmar i veckan. Väldigt märkligt men det får väl helt enkelt bli en hel del självstudier. Biblioteket här verkar väldigt bra så det blir stället man får hänga på helt enkelt. Det verkar inte just nu som att skolan kommer vara speciellt tuff, men det blir väl vad man gör det till antar jag.

Nu ska jag äta lite lunch och sen ta mig till gymmet.

Största svårigheten jag har råkat utför i det här landet har varit att hitta en osthyvel, letade i massor med affärer igår och till slut kunde jag lite på gamla hederliga Marks&Spencer.

Och första regnet kom igår, men då var jag fortfarande inne, och idag är regnet borta! Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0