Portsmouth

Nytt liv, ny blogg!
Ut med det gamla och in med det nya, eller hur brukar det låta. Gamla bloggen raderad, stod för mycket där som inte kändes speciellt aktuellt.

Precis börjat utlandsterminen i Portsmouth så nu kändes det som läge att börja skriva igen.
Vi kom hit i torsdags morse, väldigt trötta och ganska förvirrade, men mycket trevliga människor hjälpte oss att hitta. Fick våra nycklar och letade reda på våra rum, släpandes på sjukt tunga väskor bör tilläggas. I alla fall mina, fulla med havregryn, och tur var det för nåt sånt har jag inte sett till här i affärerna.
Rummet jag bor i är väldigt litet och sparsamt möblerat men med en stor garderob tack och lov!

Fredagen bjöd på en massa registrering och liknande i alla möjliga byggnader, det funkar inte riktigt som på LIU där allt är koncentrerat till samma område, här är det mer utspritt, man ser skolbyggnader lite vart man än går. Vi gick väldigt mycket i alla fall och har hittat ett himla trevligt ställe vid vattnet, massor med restauranger, bio, shopping (mest jag som gillade den biten). Det verkar mycket bra och det kommer att utforskas närmre!

Sen skulle jag ge mig ut och springa en sväng tänkte jag, jag bor precis nära en park så jag tänkte att där blir bra, dock är den inte så stor, inte ens 1km runt skulle ja tro så det blev flera varv och tog mig sen bort mot vattnet och sprang så att jag i alla fall skulle få hop något som kan liknas vid en joggingrunda. Inget optimalt ställe att springa på eftersom det är mest trottoarer och massa korsningar för att ta sig någonstans. Träffade en spansk tjej i mitt kök också, den första jag sett som bor vid mig, spännande.

Igår var jag och Jacob, trots lördag, tidigt uppe för att hänga med på en liten bustour som skolan ordnade. Den tog oss på 1,5 timme runt det mesta av stan, och den här stan är mycket vacker. Det är vatten nästan åt vilket håll man än åker och efter bussturen gick vi en promenad längs vattnet. Det är numera mitt nya joggingställe. Så himla fint. Blev ju inte sämre av att solen sken och att det vid vattnet var riktigt varmt och skönt. Folk satt till och med på stranden och solade! Har också hunnit med att storhandla idag, massor blev det att bära, men nu ska jag nog ha mat för en vecka i alla fall hoppas jag.  

Har även köpt ett gymkort igår, ett årskort, inte helt värt kan man tycka men det blev faktiskt det billigaste och kostade bara 1500:- Då får jag gå på massa olika pass, fri tillgång till gym och tennis, badminton osv. Ett riktigt kap tycker jag!

Igår kväll träffade jag spanjorskan, Rocio, och hon tog med mig hem till sina kompisar som hade lite BBQ, det var mycket trevligt, jag träffade massor med nytt folk som jag verkligen gillade, mest tyskar och spanjorer men de flesta pratade förvånansvärt bra engelska, mycket kul! Imorse tog jag därmed sovmorgon och sov till elva, väldigt skönt!

Längtar hem lite faktiskt, men inte alls så mycket som jag trodde, det kommer att bli mycket bra månader är jag helt säker på! Även om jag just idag gärna skulle vara hemma för Arvids dop, hoppas att det kommer några bilder på mailen snart.

Idag blir det förhoppningsvis fotboll på nån pub och sen blir det valvaka för hela slanten ikväll.


Kommentarer
Postat av: Becc

Jag gillar såklart att ha dig tillbaka på bloggen! Kul att höra din röst idag också!



kram

2010-09-19 @ 14:32:34
URL: http://becc.webblogg.se/
Postat av: Carro

Härligt att höra att du har det bra! Sköt om dig./Carro

2010-09-19 @ 16:20:48
Postat av: Kattis

Sandy se till att hitta några snygga tyskar som jag kan prata med sen :) puuuuuuuss

2010-09-19 @ 19:54:47
Postat av: Anna

Min vän, amerika saknar dig :) skönt att du håller dig till vår plan ang sysselsättning o träning, bra grejer. Skypa snart snart snart, logga in på morgonen då o då om du har tid :) all kärlek.

2010-09-20 @ 06:34:44
Postat av: Anna

Min vän, Amerika saknar dig :) Skönt att höra att du håller dig till vår plan ang sysselsättning o träning, bra grejer. Skypa snart snart snart, var inne på morgonen då och då om du har möjlighet! All kärlek.

2010-09-20 @ 06:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0