University of Portsmouth

Jaha, imorn börjar skolan. Klockan nio börjar jag och slutar inte förrän 16. Snacka om rivstart. Just nu ser det ut som att jag bara har lektioner på måndagar och onsdagar, lite knäppt men känns som att det eventuellt kan bli en och annan långhelg ledigt om man får lite besök eller så :)
Jag ser fram emot kurserna jag ska läsa, speciellt en av dem, International banking and financial management. Hoppas verkligen att den blir kul för den ska jag ha mest schemalagd tid.
Kanske blir det lite inhandling av böcker och sånt imorn också så att man kan komma igång ordentligt.

Min förkylning är om möjligt ännu värre, men jag ska snart inhandla nässpray och värktabletter och sen gå och lägga mig riktigt tidigt. Idag har jag bara försökt få lite ordning i mitt rum, tvättat, lagat mat och försökt städat lite även om det var svårt utan dammsugare, vår har blivit stulen!! Vem som nu vill sno en dammsugare...

Som sagt mitt schema ser ut att bli såhär men jag tror det kan ändras, i alla fall fram till imorn. Men det betyder förstås att besök är oerhört välkommet och främst då onsdag till söndag!! :)

Här kommer jag att spendera mina dagar den närmsta tiden, min skolbyggnad Portsmouth Business School och University Library:
   

Kommentarer
Postat av: Jenny och Arvid

Hej Sandra!!

Fick din bloggadress från Inger i helgen och nu sitter jag och Arvid och uppdaterar oss på hur du har kommit i ordning och hur du har det i England. Synd att du börjar med en förkylning med den ger sig snart hoppas vi. Det går en tanke till dig nästan varje dag eftersom en av Arvids favoritleksaker är din blåa hund, så han hälsar och tackar!! Stor kram på dig

2010-09-27 @ 10:35:04
Postat av: ErixZone

Mycket exchnge rate, currencies, FX markets, quotations inom kursen ?

2010-09-28 @ 12:11:44
Postat av: Sandra

Bra att den blåa hunden gör vad den ska! Stor kram till er också!!



Jaaa, det verkar som att just de uttrycken kommer att användas mycket frekvent :)

2010-09-28 @ 17:11:46
Postat av: ErixZone

Haha, fint det där! Vänta bara tills du får sitta på OCEDs och IMFs sidor och leda fram all statistik, grafer etc. tips: ska du göra ett arbete om något land: välj sverige ! :D

2010-09-28 @ 17:27:44
URL: http://erixzone.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0