Buddy Ryan

Gårdagen bjöd på utflykt till ett underbart köpcenter, Southpoint Mall, mest för att jag skulle fixa en telefon men insåg snart att det här stället behöver att återbesök. Massor med fantastiska affärer. Lördagkvällen blev det födelsedagsfest och sedan en bar på Franklin Street, oerhört amerikanskt och charmigt.

Idag har regnet verkligen öst ner hela dagen, men jag trotsade vädret och tog mig ut på en långpromenad för att lära mig hitta lite bättre på campus. Det enda jag insåg var att det kommer ta lång tid att lära mig hitta överallt. Tur att jag bara bor fem minuter från min business school där jag kommer spendera dagarna.

Gymmet fick sig också ett första besök idag, stort och bra gym som är gratis för alla studenter på skolan. Kanske Handels skulle fundera lite på :)

Kom nyss hem från middag med min Buddy som jag fått genom skolan, Ryan. Han var oerhört trevlig och snäll och vi har pratat konstant i två timmar. Bra betyg för att vara första gången man träffas. Han verkar vara några år äldre än mig men han bjöd snabbt med mig på saker han och hans kompisar ska göra och tyckte vi skule ses snart igen. Det blir kul att verkligen umgås med amerikaner, speciellt innan fotbollsmatcherna på campus. Helamerikanskt! :)

Känns konstigt att jag bara varit här några dagar, jag känner mig redan hemma här vilket talar för en mycket bra termin. Får se hur kul jag tycker det är när kurserna börjar på tisdag! 

Dagens mest fantastiska: Även brandbilarna i den här stan är Carolina-blue istället för röda. Go Tar heels!! :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det verkar som en lysande start på en trevlig vistelse. Staden verkar mycket trevlig och vi önskar att vi också var där!



Du får ta mycket bilder så vi me får lite utlandskänsla.



2012-08-20 @ 10:16:24
Postat av: mamma

2012-08-20 @ 11:08:30
Postat av: mamma

Det verkar som du funnit dig väl till rätta.

Skönt. Det ska bli kul att se hur du har det.

Många kramar

2012-08-20 @ 11:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0