Galet dygn

Bloggen är tillbaka som vanligt när jag åker på utlandstermin!

Det har varit galna timmar sedan jag gick upp hemma på Kallfrontsgatan för ca 30 timmar sen. Och det första dygnet i USA har inte varit det bästa, tur att det kommer många fler.

Vi var ju såklart försenade från Island där jag mellanlandade, jag sprang allt vad jag kunde genom hela JFK, som för er som inte varit här är rätt stort. Nämnda flyplats börjar nu kännas som mitt hem eftersom jag med några minuter missade min flight till Raleigh-Durham, min slutdestination. Jag ombokades flera gånger och det fanns alternativ att flyga via DC för att i alla fall komma till Chapel Hill i rimlig tid. Dock vill vädret i New York annorlunda. Rikligt med regn och åska gjorde att alla flighter antingen blev väldigt försenade eller helt enkelt inställda. Mitt plan till Washington skulle inte hinna ta mig dit snabbt nog för mig att hinna med mit andra flyg och till slut blev beslutet att stanna här på JFK tills nästa flyg, vilket är om ca fyra timmar nu. Jag har redan fördrivet över tolv timmar på denna flygplats så en liten atund till ska nog gå bra. Men efter att ha varit vaken i över 30 timmar börjar jag nu längta efter en säng.

Nästa problem får jag ta tag i när jag kommer fram. Nämligen har en av mina väskor redan kommit med på det plan jag missade och är i Raleigh. Var den andra är verkar högst oklart och jag ska försöka få tag på den när jag kommer fram. Jag hoppas bara att det är den bra väskan som har kommit fram.

Ingen energi finns längre för att vara nervös, nu vill jag verkligen bara komma fram!! Ska bli otroligt kul att komma igång med livet i Chapel Hill. Nu väntar först några roliga introduktionsdagar innan det lite mer seriösa börjar på måndag.

Återkommer när jag har lite mer härliga rapporter, hoppas att solen väntar på mig i Chapel Hill!


Kommentarer
Postat av: Jenny Haquinius

Haha, shit Sandra... har varit med om liknande jobbiga resor fram och tillbaka från Australien. Men det löser sig alltid i slutändan :)



Är avis, du kommer ha det grymt i USA!



Puss / Jenny

2012-08-16 @ 10:27:28
Postat av: mamma

Vi har undrat lite var du tagit vägen? Det är tur farmor är så modern så hon har din blogg. Hör av dig när du kommer fram. Ett litet sms kanske. Sov så gott så småningom.

Många kramar

2012-08-16 @ 17:22:54
Postat av: Den lille storebrorn

Hej du!



Jag vet inte vad som är värst, att du fått sitta mycket på flygplatser eller att du inte berättat om bloggen.

Vi har iaf haft några underbara dagar i skummis med sol, sol o sol. Hoppas kommit fram nu och har det skönt i din nya hemstad. Kramar från Linn och familj

2012-08-16 @ 18:09:55
Postat av: Sandra

Haha Johan, hade inte riktigt bestämt mig om bloggen så det varbara därför :)Insåg att det är ett bra sätt att hålla alla hemma uppdaterade :) Kommer även försöka använda instagram en del, så ni vet. Skönt att ni haft sol och fint i skummis, finns inte mycket bättre än det :) Hörs snart! Kramar till er!

2012-08-18 @ 15:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0