Ännu en vecka...

Ännu en vecka som redan passerat, vet inte vad som händer med tiden här! Det har varit en lång vecka, jag har varit tokförkyld och lektioner måndag till lördag. Det är i alla fall trevligt att när man har lektioner en hel lördag så bestämmer sig läraren för att köpa pizza till allihop, bra initiativ!
 
Tyvärr har det inte blivit någon träning den här veckan på grund av förkylningen men ska försöka ta mig ut på en promenad idag för att få lite luft. Igår firade vi att veckan var över genom utgång. Vi tjejer gick till samma ställe som vi vanligtvis går till nu för tiden. Väl där sprang vi ihop med alla våra amerikanska vänner, bästa och roligaste killarna jag träffat på länge, kommer verkligen sakna dem otroligt mycket allihopa. På stället vi var på var det fullpackat med folk eftersom ett par som tidigare gift sig hade sin efterfest här, jag vet i alla fall hur mitt bröllop inte ska vara, jag skulle aldrig komma på tanken att ha efterfest på en bar full med icke bröllopsgäster! Men det var kul med mycket folk och livebandet som var där spelade riktigt bra musik! Kul kväll som oftast.
 
Nästa vecka är det Thanksgiving vilket betyder lektioner endast måndag och tisdag. Skönt! Ska försöka plugga en del inför veckan efter då det är fullt upp. På Thanksgiving Day är vi bjudna hem till kvinnan som är ansvariga för utbytesprogrammet på riktig amerikansk Thanksgiving middag. Mycket spännande. Och på fredag morgon åker jag, Sara och Daniela till Charleston för att spendera helgen. Det ska tydligen vara riktigt fint och det ska bli skönt att komma iväg lite.
 
I veckan lagade jag köttbullar som serverades med kokt potatis, gräddsås och Felix lingonsylt som jag hittade här i affären! Både Ungern och Mexico var mycket nöjda med middagen :)
 
Nu ska jag tvätta ett par maskiner, det mest produktiva som kommer att hända idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0