Semester

Nu är den härliga veckan av semester över och vi är tillbaka till verkligheten i Chapel Hill.
Semesterveckan började med flyg till Miami, vi hämtade ut våra hyrbilar och tog oss till vårt hostel, inget fantastiskt ställe men alldeles intill Miami Beach där vi spenderade hela den första dagen. På eftermiddagen bjöds det på lite shopping och promenad genom hela Miami Beach och avslutades med cocktails så stora att man var tvungen att dela minst två personer. Morgonen efter tog vi oss ner ill Key West. Vi spenderade eftermiddagen på den första strand vi hittade då vädret var fantastiskt och hade sedan grillmiddag på vårt hostel. Sen bar det av till en annan strand för lite vin och allsång till gitarrspel av en av killarna. Polisen uppskattade dock inte vårt strandmys och körde iväg oss därifrån runt klockan ett, men fram tills dess var det riktigt mysigt. Dagen efter bjöd inte vädret upp alls så det blev en liten tur i den lilla staden där vi åt de två specialiteterna från Key West, conch (nån typ av friterad massa av seashell, inte helt i min smak) och key lime pie (mer i min smak). Morgonen efter var det återigen dags att bege sig, på en åtta timmars bilfärd. Vi stannade till på vägen vid en strand där vi såg solen gå ner för att sedan åka vidare till vårt hotell i St Petersburg (nej, inte Ryssland). Detta var ett helt fantastiskt hotell med pool som låg precis vid stranden och hade en härlig restaurang med livemusik. Riktigt favoritställe och vi insåg genast att det här var ett ställe vi gärna stannat längre vid. Lyx för studenter som oss. Dagen efter checkade vi ut men stannade hela dagen på detta underbara ställe innan vi på kvällen begav oss till Orlando. En dag spenderades i Orlando och för mig spenderades den på Disney World. Det var riktigt kul och jag hade ett stort leende på läpparna hela dagen men jag var faktiskt lite besviken. Jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig, men jag tyckte det inte att det var så Disneyinspirerat som jag hade tänkt och åkattraktionerna var inte så mycket att ha. Men paraderna var riktigt bra och det var en mycket bra dag ändå! Tidigt morgonen efter var det dags att ta sig till flygplatsen för att lämna bilarna och flyga tillbaka till vårt älskade Chapel Hill. När vi kom fram igår var det bara att direkt springa till tvättstugan med alla sandiga kläder!
 
Idag började skolan igen och jag har haft en kurs som jag kommer fortsätta med, den verkar helt okej och imorgon ska jag prova tre kurser för att se vilka jag vill behålla. Har fått högsta betyg i tre av mina fyra kurser jag läste innan. Här har jag dock verkligen inte brytt mig ett dugg om vilka betyg jag får men det är ju såklart alltid roligare att få cred för det jobb man gör så det var en glad överraskning såhär på måndagen!
 
Nu ska jag sova snart för att ta en promenad i den kyliga höstluften imorn bitti!
 
Semestern i bilder:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johan

Hallå

Har ni klarat er från Sandy?

Det ser som vanligt ut att vara ett ganska skönt liv. Kul att du hinner med så mycket runt i kring.
Men självklart frågar man sig ju vad killen hette som tog bilderna på dig på Disney?

Kram

Svar: Hej!Jadå, vi har klarat oss ok. Lite blåst, regn och allmänt dåligt väder bara. Jag har för all del ett skönt liv, även om det börjar bli höst här...men annars så. Just nu är det mest fokus på halloween :D
Och killen som tog bilderna är såklart Musse Pigg :P
Kram kram
Sandy

2012-10-30 @ 18:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0