Söndag kväll

Den här helgen är den första som jag överhuvudtaget tänkt tanken att ha hemlängtan, vet inte om det berodde på att jag har varit här nästan halva tiden (det går för fort!!), att min roommate har varit bortrest vilket har gjort att det har känts lite tomt här, att hela familjen var samlad för dop, eller att jag behövt plugga till mina finals. Nu är det i alla fall söndag kväll och jag är taggad inför en vecka till i Chapel Hill, innan det bär av till Florida. Två tentor ska skrivas och sen så. Jag är glad över att vara här, Sverige försvinner ju ingenstans! 
 
Idag blev det riktig höst här, typ 12 grader, småregningt och blåsigt. Trots det så var det skönt att ta en promenad, känna den där friska höstluften som när den kommer känns fantastisk men som man snabbt tröttnar på, tur att det ska bli varmare igen senare i veckan. Det var en liten marknad inne i stan som jag snabbt tog en runda vid, inget jättespännande mer än några riktigt fina tavlor, men de blir lite för svåra att få hem!
Dags att sova, imorn bitti blir det en löprunda i kylan, kickstarta veckan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0